Шукати в цьому блозі

вівторок, 23 лютого 2021 р.

Леся Українка: " Ні! Я жива! я вічно буду жити! ..."

 


До 150-річчя великої письменниці.
Книжково - ілюстративна виставка
в Копичинецькій міській
бібліотеці для дітей.
Лютий 2021 року.




"Як же треба було любити свою Батьківщину,
щоб  назвати себе її ім'ям!Лариса Петрівна Косач страждала болями свого народу,
любов до своєї землі переливала в творчість, ця любов була такою,
 що вона нарекла себе ім'ям Українка - Леся Українка.   Поезія, драматургія, проза, літературна критика, публіцистика,історія, етнографія, фольклор, музикознавство - 
в усіх цих сферах духовного життя вона стояла на рівні передових ідей свого часу.
Леся Українка ( Лариса Петрівна Косач , за чоловіком Квітка) народилася в 1871 році у м. Новоград-Волинському в інтелігентній родині. Батько Петро Антонович Косач був високоосвіченою людиною демократичних поглядів.Мати Ольга Петрівна Косач-Драгоманова - письменниця, відома під псевдонімом Олена Пчілка, - була першою вчителькою й  вихователькою своїх дітей.Вона прищеплювала їм почуття любові до свого народу, його рідної мови, звичаїв.
З дитячих років Леся захоплювалася літературою. Дуже рано почала складати вірші..., у 13 років почала публікувати свої твори..., перша збірка поезій .."На крилах року" вийшла в світ, коли Лесі було 22 роки."
(Зі збірки    Леся Українка.Зібрання творів: У12 т .-К.,1975-1979.)
 Пізніше вона написала багато творів: драматичних, оповідань, критичних і публіцистичних статей,перекладів а також творів для дітей.
До останніх хвилин свого життя  вона не лишила  своєї зброї - поетичного сова. 
В своєму вірші "Слово, чому ти не твердая криця" Леся говорить:
"Слово, моя ти єдиная зброє,
Ми не повинні загинуть обоє!"
В драмі-феєрії "Лісова пісня" вустами головної героїні Мавки вона пророче стверджує:
" Ні! Я жива! я вічно буду жити! 
Я в серці маю те, що не вмирає..."

До відзначення 150-річного Ювілею
великої мисткині слова в читальній залі бібліотеки відкрито
книжково - ілюстративну виставку на тему:

" Ні! Я жива! Я вічно буду жити! ..."



Тут розташовано зібрання творів Л.Українки,
 книги про вшанування Україною
її життя  і творчості,
 твори для дітей, надруковані в різних виданнях.

На полиці ваза з квітами в стилі пам'ятника
 відкритого поетесі в Києві на бульварі Лесі Українки.

Користувачі бібліотеки з великим задоволенням 
відвідали  виставку і взяли книги для самостійного опрацювання.









Бібліотека працює  ще за старою адресою.
Ми з великим задоволенням обслужимо ваші запити.

Немає коментарів:

Дописати коментар