Шукати в цьому блозі

середу, 10 квітня 2013 р.

«КОМП’ЮТЕР І ЗДОРОВ’Я»


6 квітня 2013 року до Всесвітнього дня здоров’я в Копичинецькій міській бібліотеці для дітей пройшла бесіда-дискусія на тему: «Комп’ютер і здоров’я». Участь в заході взяли члени гуртка «Павутинка».
В читальному залі бібліотеки оформлена книжкова поличка «Твій друг – комп’ютер».


Розпочався захід з того, що бібліотекар читального залу Ділай О.М. розповіла дітям про      те, що існують певні прала безпеки при користуванні комп’ютером.  
 
        Правила для збереження життя і здоров’я.
1.     Не торкатися проводів, розємів, розеток.
2.     Не торкатися тильної сторони приладів комп’ютера.
3.     Не вмикати апаратуру без дозволу тренера.
4.     Очі повинні бути на відстані витягнутої руки (min  60 см)  від екрану.
5.     Розмістити на столі зошит або підручник так, щоб вони не заважали роботі за комп’ютером.
6.     Не напружувати очі.

  • Через 10 хв. роботи за комп’ютером корисно відвести очі в сторону від екрану.
  • Через 30-40 хв. – гімнастика для пальців і очей.
 
Учасники заходу обговорили тему  і отримали відповіді на актуальні для них питання:
«Чи можна сидіти за комп’ютером цілий день?», «Чи потрібно тримати осанку за комп’ютером ?», «Чи можна дивитись фільми на комп’ютері без додаткового освітлення кімнати?» та інші.
 
 
 Романюк Остап виявив бажання зареєструватися в соціальній мережі, а  тому  запитав чи необхідно при цьому дотримуватися якихось правил.  Ділай О. М. розповіла  всім ще й  правила мережевого етикету.
Правила мережевого етикету (нетикету):
Правило 1. Пам’ятайте, що ви спілкуєтесь із людиною. Не вчиняйте іншим того, що не хотіли б отримати самі. Потрібно поставити себе на місце тієї людини, з якою розмовляєте. Звичайно можна відстоювати свою точку зору, але не ображати чи зневажати співрозмовників.
Правило 2. Дотримуйтеся тих самих правил поведінки, що й у реальному світі. Не зважаючи на те, що це не реальний світ, не робіть нічого такого, чого б Ви не зробили в реальному житті.
Правило 3. Поважайте час і можливості інших. Коли Ви надсилаєте електронний лист чи повідомлення у конференції, Ви фактично претендуєте на чийсь час. І тільки Ви відповідальні за те, щоб адресат не витратив час даремно.
Правило 4. Зберігайте обличчя. В Інтернеті Вас будуть оцінювати з точки зору того, як Ви пишете, і формуватимуть думку про Вас, лише на підставі манери висловлювання думки.
Правило 5. Допомагайте іншим там, де Ви це можете зробити. Чому потрібно ставити запитання у віртуальному світі ефективно? Тому що Ваші запитання читає багато людей, які знають на них відповідь. Отже, загальний обсяг знань у Інтернеті збільшиться.
Правило 6. Не втручайтеся у конфлікти і не допускайте їх.
Правило 7. Не зловживайте своїми можливостям,і не давайте іншим. Поважайте право на приватне листування. Деякі люди у віртуальному просторі почувають себе професіоналами. Маючи ширші знання або повноваження, ці люди автоматично здобувають перевагу. Однак це зовсім не означає, що вони можуть нею користуватися. Наприклад, не можна читати приватні поштові повідомлення.
Правило 8. Навчіться вибачати іншим їхні помилки. Коли хтось припускається помилки будь це помилка в слові, безглузде запитання або невиправдано довга відповідь, поставтесь до цього поблажливо. Навіть, якщо аж свербить відповісти, поміркуйте двічі. Якщо у Вас гарні манери, це ще не значить, що Ви маєте ліцензію з викладання цих манер усім іншим. Якщо ж Ви вирішили звернути увагу користувача на його помилку,зробіть це коректно.
Правило 9. Оформляти інформацію для її зручного сприймання. Потрібно так оформляти свою інформацію, що те, чим ти хочеш поділитись можна було легко читати. Форматувати так заголовки і текст, щоб усього було в міру, і не перенасичено (виділений курсивом, жирним, колір фону, використання верхнього регістру.) Потрібно зауважити, що написання слова у верхньому регістрі означає підвищення тону голосу чи крик.
 
 
         На завершення діти пообіцяли, що не тільки в бібліотеці, а й в школі, і вдома при роботі з комп’ютером будуть дотримуватися правил безпеки і мережевої етики.

Немає коментарів:

Дописати коментар